עורכי דין עושים שימוש פעיל ביותר ברשת החברתית פייסבוק בשנים האחרונות. אחת הסיבות לכך היא שלשכת עורכי הדין מכירה בחשיבות של נוכחות ברשתות חברתיות לקידום עצמי של עורכי דין והקלה משמעותית על אפשרויות הפעילות בפייסבוק. המצב מוביל לכך שהיום אין עורך דין שמכבד את עצמו ולא פעיל ברשת. חלק עושים זאת בצורה יעילה במיוחד ולמדו איך להוציא את המקסימום מפייסבוק.
לשכת עורכי הדין ידועה כמחמירה עם אפשרויות הפרסום של משרדי עורכי דין. בשנים האחרונות יש הקלה משמעותית באפשרויות הפרסום לעורכי דין בעיקר ברשתות חברתיות ובראשן פייסבוק כמובן. ההזדמנות הזאת לא חמקה לה ואין היום עורך דין שמכבד את עצמו שלא מתנהל באמצעות דף עסקי בפייסבוק ומנסה להפיק את המקסימום מהאפשרויות שהרשת מציעה לו.
איך פייסבוק יכולה להועיל לעורכי דין?
פייסבוק נותנת כמה כלים לכל עורך דין כדי שיציג את עצמו לקהל לקוחות רלוונטי ויאפשר לו חשיפה, מיתוג והגדלת פעילות. כל זאת אם יתנהל נכון כמובן.
מספר דרכים שיעזרו לכל עורך דין להצליח בפייסבוק:
- פתיחת דף עסקי – פייסבוק מאפשרת לכל עורך דין (וכל בעל מקצוע אחר) פתיחת דף עסקי בפייסבוק. הדף יציג את המשרד או את עורך הדין עצמו בצורה מקצועית וללא קשר לפרופיל הפרטי שלו בפייסבוק. בדרך זאת יוצרים נוכחות מקצועית ברשת החברתית ומאפשרים לגולשים להיחשף לאותו עורך דין מבלי שיצטרכו להיות קרובי משפחה או חברים שלו ויצפו בתמונות שלו על המנגל או בבגד ים, כפי שיש (אולי…) בעמוד הפרופיל האישי שלו.
- ניהול דף עסקי – לאחר שפותחים דף עסקי חשוב מאוד להקפיד על ניהול דף עסקי בפייסבוק בצורה נכונה. חשוב להעלות תכנים מקצועיים בלבד שנוגעים לחתום העיסוק של עורך הדין. חדשות מהתחום, טיפים שימושיים, כנסים מקצועיים, סיום קורס מקצועי, המלצות של לקוחות מרוצים או סיפורים "מהחיים" הם תמיד תוכן שימושי ואפקטיבי כדי לשדר מקצועיות, עשייה וידע בתחום העיסוק.
- פרסום בפייסבוק – הרשת החברתית מציעה פלטפורמה פרסומית ממדרגה ראשונה. פרסום בפייסבוק לעורכי דין יכול להיות ממוקד לקהל יעד רלוונטי עבור עורך הדין ומבלי להשקיע פרסום בפייסבוק לקהלים שלא רלוונטיים עבורו מבחינה עסקית או מקצועית. לדוגמא עורך דין משפחה יכול לפרסם מודעה רק עבור גברים מגיל 30 שהם נשואים או פרודים (בהגדרה בפייסבוק), הורים לילדים קטנים, מתגוררים בשרון (מיקום המשרד) והתעניינו לאחרונה בגירושין, חלוקת רכוש וכדומה. מדובר על קהל יעד עם סיכוי טוב מאוד לגלות מעורבות במודעה המפורסמת או ליצור קשר לקבל יעוץ או ליווי משפטי.
- השתתפות בקבוצות – מומלץ מאוד להיות פעילים בקבוצות מקצועיות של עורכי דין (שאלה משפטית, הפורום המשפטי וכן הלאה). כאשר עונים שם לשאלות הגולשים לא רק מספקים מידע אלא גם חושפים את עצמכם, מציגים את הידע שלכם וגם צוברים מוניטין מקצועי בקרב קולגות ולקוחות אפשריים. כמובן שכדאי להיות מעורבים גם בקבוצות לא מקצועיות (עו"ד עבודה בקבוצה של "שכירים", עו"ד משפחה בקבוצה של "בני הגיל השלישי" לצוואות או ייפוי כוח מתמשך וכדומה), אך יש להתאים את ההשתתפות לחלק המקצועי בלבד.
פרסום ממומן פייסבוק הוא כלי רב ערך עבור כל עורך דין שיעשה בו שימוש נכון ואפקטיבי. חשוב להיות נוכחים, לתת תוכן שימושי לגולשים ולפרסם לקהלי יעד שרלוונטיים כלקוחות פוטנציאליים. ההצלחה כבר תגיע.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing, חברה לשיווק דיגיטלי, אשר מלווה עורכי דין בתהליכי שיווק ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם וכדומה).